bekeken: 139 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Axalta en de digitalisering van carrosserieherstel

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 26 november 2019, 10:24

Leestijd: 1 minuut

Tijdens de tweedaagse Chemicals Sales & Marketing Toolbox in Frankfurt, Duitsland presenteerde Axalta op 14 en 15 november jl. best practices in digitale transformatie binnen de carrosserieherstelindustrie.

Gilles Navez, product- en marketingdirecteur voor de carrosseriehersteldivisie van Axalta in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), beschreef Axalta’s geschiedenis met digitale innovaties en ervaring in het helpen van carrosseriebedrijven om hun efficiëntie door middel van digitale technologie te verbeteren. Zo is er onder andere Axalta’s digitaal kleurmanagement, een 100 procent draadloos cloud based kleurmanagementsysteem, waarmee ook een wifi-spectrofotometer met cloud-mogelijkheden op de markt is gebracht.

Innovatie

Navez zei tijdens het evenement: “Binnen Axalta hebben we een mentaliteit van innovatie en verandering aangenomen, wat onze behendigheid heeft vergroot en waarbij klanten ons tot voorkeurspartner van lakken kiezen. Digitalisering stimuleert de vooruitgang van de schadeherstelsector en we leiden onze autoschadebedrijven en distributeurs bij elke stap in het proces vooruit.”

Digitalisering

Het digitaliseringstraject voor de herstelsector is de afgelopen jaren versneld en is een pijler van elk aspect van het herstelproces. Digitalisering heeft namelijk op alles betrekking: van draadloze kleurenmatches tot big data-inzichten in kleurenpopulariteit en -trends.

Navez vervolgt: “We zijn ook gefocust op de manier waarop we digitaal klantenvertrouwen benutten voor de diensten die we leveren. In de afgelopen vijf jaar hebben we enorme vooruitgangen geboekt om naast onze leidende marktpositie als fabrikant van lakken een volledig digitale dienstverlener te worden. Ons klantenbestand bestrijkt inmiddels meer dan 130 landen wereldwijd.”

8e Nationaal Aftersalescongres

De digitalisering van de aftersales is tevens het onderwerp van het 8e Nationaal Aftersalescongres, dat op 8 december aanstaande plaatsvindt in Studio A12 in Bunnik (NL). Aanmelden kan nog via deze link.

Samenwerking ARC en Here bij…Standox ontwikkelt eigen kleur
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.