bekeken: 420 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Belg ontwetend over herkomst elektriciteit

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 1 februari 2019, 13:52

Leestijd: 2 minuten

56 procent van de Belgen die elektrisch of hybride rijden, weten niet waar de elektriciteit waarmee ze laden vandaan komt, of gebruikt geen groene stroom om zijn wagen te laden.

Dat meldt Volvo Cars Belgium op grond van een studie uitgevoerd door iVox bij duizend Belgen. Opmerkelijk, omdat 91 procent van deze chauffeurs zegt gekozen te hebben voor een hybride of elektrisch model omwille van de voordelen voor het milieu.

Volts by Volvo

In 24 procent van de gevallen worden fossiele brandstoffen gebruikt om elektriciteit op te weken voor de ‘groene’ wagen. Deze tegenstelling wil Volvo Cars Belgium de wereld uit helpen met de lancering van Volts by Volvo, een voordelig groene energiecontract. Volts by Volvo is een samenwerking tussen Volvo en Eneco waarbij de twee bedrijven samen een voordelig groene energiecontract aanbieden aan alle Belgen, ook aan niet Volvo-bestuurders.

“71 procent van de ondervraagde Belgische hybride of elektrische chauffeurs wil graag overschakelen op groene energie om zijn wagen thuis op te laden. De consument is hiervoor dus vragende partij. Ook Belgen die nog niet hybride of elektrisch rijden kunnen genieten van het voordelige tarief van Volts by Volvo. Met Volvo willen we zo veel mogelijk mensen klaarstomen voor hun toekomstige elektrische of plug-inhybride wagen” legt Wim Maes, ceo van Volvo Cars Belgium, uit.

Elektrisch rijden

Uit het iVOx-onderzoek blijkt dat drie op de tien Belgen vandaag zouden kiezen voor een elektrisch of hybride model bij aankoop van een nieuwe wagen. Belgische chauffeurs die nog niet volledig klaar zijn voor elektrische of plug-in hybride wagens, geven aan dat vooral de hoge aankoopprijs (70 procent), de beperkte openbare oplaadmogelijkheden (53 procent) en de kost en de moeite om thuis een oplaadpunt te installeren (35 procent) hen afschrikken.

De meeste van deze argumenten worden weerlegd door de ervaren elektrische en hybride chauffeurs. Zij zijn meestal overtuigd van hun keuze en raden dit type wagens vooral aan omwille van de kleinere ecologische voetafdruk (49 procent), de lagere uitstoot van fijn stof (34 procent) en de aangename rijervaring (44 procent).

Ook het argument dat elektrisch of hybride rijden duur is, kunnen zij weerleggen. De energierekening van een elektrische of hybride chauffeur steeg gemiddeld 70 euro per maand sinds ze hun wagen thuis opladen (gemiddeld 47 euro bij hybride chauffeurs en gemiddeld 78 euro bij 100 procent elektrische wagens).

Tags: ,

Bosch zet zwaar in op autonoom…Duitser wil weer diesel, Belg…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.