bekeken: 1463 x
Waardeer dit artikel:
187 votes, average: 2,59 out of 5187 votes, average: 2,59 out of 5187 votes, average: 2,59 out of 5187 votes, average: 2,59 out of 5187 votes, average: 2,59 out of 5
(2,59)
(Inloggen is vereist)

D’Ieteren rapporteert groeicijfers

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 26 februari 2016, 15:28

Leestijd: 1 minuut

Invoerder D’Ieteren Auto heeft afgelopen jaar drie procent meer voertuigen geleverd, de bedrijfsvoertuigen daarbij inbegrepen, maar zag de verkopen met acht procent toenemen. De glasactiviteiten (Belron) kenden veertien procent groei.

Na de vertraging van de bestellingen in oktober en november en dankzij intense commerciële inspanningen haalde het orderboek tegen het einde van 2015 opnieuw een robuust niveau. Het jaarverslag rept over 13,8 miljoen euro aan kosten vanwege het emissieschandaal. Het marktaandeel van D’Ieteren daalde licht (22,34% ten opzichte van 22,71%) in een markt die steeg. Binnen de auto-activiteiten groeide het segment wisselstukken en accessoires met ruim tien procent, de naverkoop met bijna drie procent.

2015 was een veel beter jaar voor D’Ieteren-dochter Belron: de verkopen stegen met 13,2%, waarvan 4,7% organische groei en een positieve impact van 8,1% uit wisselkoersschommelingen. De VS profiteerde van een zeer sterke winter, voor het tweede jaar op rij, en verschillende herstructurerings- en efficiëntiemaatregelen die in 2014 en 2015 werden getroffen stelden verschillende belangrijke Europese landen in staat om een winstgroei te realiseren, ondanks verkoopdruk als gevolg van marktdalingen. De onderneming in de VS slaagde erin meer van de stijging van de sterke markt in de wacht te slepen dan in 2014.

Voor 2016 verwacht D’Ieteren Auto hogere marketingkosten en de naweeën van ‘Emissiongate’. Belron verwacht een matige groei van de organische verkopen en hogere kosten met betrekking tot het incentiveprogramma op lange termijn voor het management. De kosten van D’Ieteren’s corporate activiteiten zullen stijgen in vergelijking met 2015 als gevolg van het versterken van de directie.

Tags: , , , , ,

Conti en Vredestein in top…Nieuwe marketingdirecteur…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.