bekeken: 730 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Fixico betreedt Belgische markt

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 25 juni 2018, 14:37

Leestijd: 1 minuut

Autoverzekeraar Axa Belgium gaat nauw samenwerken met het online autoschadeherstelplatform Fixico. De startup uit Nederland kondigt een lancering aan op de Belgische markt.

Een deuk in de bumper of een kras in het koetswerk van de auto. Waar ga je dan naartoe om de schade te herstellen? Het juiste carrosseriebedrijf vinden is soms een lastige klus. Rondvragen is tijdrovend en zoeken op het internet geeft slechts een overzicht van willekeurige schadeherstellers.

Fixico koppelt de autobezitter met schade aan de hersteller door een inzicht te geven in de prijs, de service en de klanttevredenheid van de herstellers. Axa Belgium heeft de primeur om als eerste verzekeraar deze service aan te bieden aan haar klanten, via haar makelaarsnetwerk.

Hoe het werkt

Het principe is eenvoudig:

  1.     De autobezitter maakt een aantal foto’s van de zichtbare autoschade. Samen met een korte beschrijving worden deze geüpload op het platform via computer, tablet of smartphone.
  2.     Vervolgens krijgt de autobezitter gratis en vrijblijvend tot 4 offertes toegestuurd binnen 24 uur, van schadeherstellers binnen een bepaalde regio die de autobezitter aangeeft.
  3.     De autobezitter kan de voor hem meest aantrekkelijk offerte selecteren op basis van de prijs, de afstand, beschikbaarheid, tijdsduur van de herstelling, klantbeoordelingen en eventueel extra services.
  4.     De afspraak voor de herstelling kan direct online worden ingepland.

“Wij hebben er ontzettend naar uitgekeken om vandaag landelijk te lanceren met Axa Belgium” aldus Fixico-ceo Derk Roodhuyzen de Vries. “Na een aantal maanden intensief testen met een vijftigtal carrossiers zien wij een sterke behoefte en veel potentieel in de markt voor een digitale, transparante en bovenal klantvriendelijke manier van schadeafhandeling. Wij zijn trots om samen te werken met een innovatieve en vooraanstaande verzekeraar als Axa, die het voortouw neemt in de markt en onze ambitie deelt om een superieure digitale klantbeleving te realiseren.”

Tags: , ,

Profile opent drie nieuwe…Test met autonome Renault in…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties