bekeken: 471 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Fixico verbaast over ongerustheid Traxio

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 28 juni 2018, 13:19

Leestijd: 2 minuten

De overeenkomst van het digitale schadeplatform Fixico en Axa leidt tot ongerustheid bij Traxio/Febelcar. De brancheorganisaties vrezen dat de herstelsector in een neerwaartse prijsspiraal belandt. Fixico noemt de reactie “verbazingwekkend”.

In een gezamenlijke verklaring uiten de brancheorganisaties hun vrees voor een kwalitatieve breuk met het verleden. “De wijze waarop Axa kiest om marketing- en mediagewijs de nadruk te leggen op de sterk verlaagde prijs en zo hun klanten te laten kiezen voor het aanbrengen van werken (vooral eigen schades) via onlineplatformen strekt tot nadenken en doet de koetswerkherstelwereld de wenkbrauwen fronsen.”

Verbaasd

“Verbazingwekkend”, noemt Fixico-oprichter Derk Roodhuyzen de Vries de reactie van Traxio/Febelcar. “Wat die prijsstelling betreft, daar zeggen wij niks over, dat laten wij helemaal aan de schadeherstelsector over. Ter vergelijking: de Nederlandse brancheorganisatie reageerde positief op onze komst. Dat is ook logisch. Wij brengen transparantie aan in de markt van schadeherstel.”

Kwaliteit

Ook zijn Traxio/Febelcar bezorgd om de kwaliteit van het herstelwerk. Die zou door prijsconcurrentie in gevaar komen. Onzin, zegt Roodhuyzen de Vries. “Dat ze zich zorgen maken om de kwaliteit is niet terecht. Wij werken alleen met erkende carrosseriebedrijven. Daarbij moeten die in België ook nog eens Axa-erkend zijn.”

Klantbehoefte

Volgens Roodhuyzen de Vries proberen Traxio/Febelcar iets tegen te houden wat niet tegen te houden is. “We zijn een innovatief platform dat een reactie is op een behoefte bij de consument. Het gaat er niet om wat de brancheorganisatie wil, het gaat om wat de klant wil. Die klant wil een eerlijk beeld van wat een reparatie kost, geen gesjoemel. Het gaat de klant bovendien niet alleen om de prijs, het gaat bijvoorbeeld ook om klanttevredenheid. Daarvoor kan hij weer gebruikmaken van de reviews op onze site.”

Roodhuyzen de Vries merkt bovendien op dat ook bij Axa met verbazing is gereageerd op de uitspraken van Traxio/Febelcar. “Zij zochten een partij die voor hen de digitale afhandeling van schadeclaims kon verzorgen. In België zijn er nu eenmaal veel mensen die geen dekking hebben voor autoschade, of een heel hoog eigen risico. Verzekerden die met vragen daarover bij Axa binnenkwamen, kunnen ze nu doorverwijzen naar onze Belgische website, waar ze zelf offertes voor een reparatie kunnen opvragen. Axa is dan ook heel blij met de samenwerking. Het scheelt ze een hoop werk.”

Tags: , , ,

Test met autonome Renault in…Bandendistributeur Fintyre op…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties