bekeken: 646 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Gedoe rond inschrijven nieuwe wagens

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 9 februari 2018, 09:16

Leestijd: 1 minuut

Er bestaat al enige tijd ongelijkheid bij het registreren van nieuwe wagens door officiële invoerders aan de ene kant en parallelle invoerders anderzijds.

Probleem is dat parallelle invoerders bij het inschrijven van een nieuwe wagen zowel de datum van eerste inschrijving moeten vermelden als het bouwjaar. De officiële invoerder hoeft alleen de datum van eerste inschrijving te vermelden. Deze kan dus in theorie een nieuwe auto van een jaar oud op de datum van eerste inschrijving zetten. Voorwaarde is dat die auto niet eerder ingeschreven is geweest, waar dan ook. Het gaat dus niet om auto’s met een dagregistratie in het buitenland. Parallelle invoerders moeten daarbij altijd het bouwjaar vermelden en dus prijsgeven dat een auto misschien al een jaar oud is.

Twee versies

Brancheorganisatie Traxio zegt in een reactie dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de officiële invoerders het preregistratieplatform V.2 gebruiken en parallelle invoerders V.3. “Het is de bedoeling om iedereen op hetzelfde platform IVI te zetten, maar omdat hier nog veel fouten in zitten, weigeren de officiële invoerders voorlopig over te stappen naar IVI tot de fouten opgelost zijn.”

Traxio zegt druk te blijven zetten op de FOD Mobiliteit, in samenwerking met de andere federaties en overheidsdiensten, om te zorgen dat de gelijkschakeling zo snel mogelijk plaatsvindt.

Tags: ,

Investeringsfonds opgericht…Egea lanceert kwaliteitslabel…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties

    nog geen reacties