bekeken: 377 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Meer dan half miljoen bezoekers Autosalon

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 21 januari 2020, 16:50

Leestijd: 2 minuten

Opnieuw hebben meer dan een half miljoen mensen het Autosalon in Brussel bezocht.

Met een affiche die de presentatie van 18 voertuigen in een wereldpremière, 10 in een continentale première en meer dan 100 in een nationale première mocht aankondigen, werd de 98ste editie van het Autosalon van Brussel nog voor de opening voor het grote publiek al verzekerd van een plaats in de annalen voor de indrukwekkende lijst van primeurs die door de exposanten werden verzameld.

Doelstellingen

“We hadden verschillende doelstellingen toen we de 98ste editie van het Autosalon van Brussel lanceerden”, legt Pierre Lalmand, directeur van het Autosalon van Brussel namens Febiac, uit. “De eerste was om onze bezoekers te informeren over de recente technologische ontwikkelingen in de automobielindustrie. Ik hoor van al onze exposanten dat deze beurs werd gekenmerkt door een ongekend enthousiasme en een grote interesse van het Belgische publiek voor hybride en elektrische motorisaties. Vanuit dit oogpunt kan onze eerste doelstelling als bereikt worden beschouwd.”

De tweede doelstelling was het bieden van een platform voor alternatieve oplossingen voor de automobiliteit. Vanzelfsprekend via twee hele hallen gewijd aan exposanten uit de motor- en scootersector, maar daar hield het niet bij op. “Voor het derde achtereenvolgende jaar hebben we onze #WeAreMobility-tentoonstelling opgezet”, vervolgt Pierre Lalmand. “Voor het eerst werd dit in het hart van de Show en gedurende de volledige salonperiode georganiseerd. We zijn ervan overtuigd dat voor veel Belgen het gebruik van micromobiliteit of gedeelde mobiliteitsoplossingen op een bepaald moment in hun dagelijkse verplaatsingen echt een rol kan gaan spelen, en daarom wilden we dat elke bezoeker van het Autosalon van Brussel in contact kon komen met deze oplossingen. Ook vanuit dit oogpunt kan de #WeAreMobility-tentoonstelling als een succes worden beschouwd.”

Tot slot had de Brussels Motor Show nog een andere doelstelling: het enthousiasme van de jongeren wekken voor de automobielsector en de beroepen die er deel van uitmaken. Een opdracht die zowel door de verschillende aanwezige fabrikanten, als door Job On Wheels by Febiac, werd gerealiseerd.

Protest

De indrukwekkende opkomst illustreert ook eens te meer hoezeer het publiek gehecht is aan de fundamentele vrijheid om met kennis van zaken zijn verplaatsingen vorm te geven, zonder de bedreigingen, beperkingen en verboden die sommigen hen proberen op te leggen. “Zoals steeds hebben wij van de veiligheid van onze bezoekers en exposanten een absolute prioriteit gemaakt”, gaat Pierre Lalmand verder. “Ik stel de 200 betogers van zaterdag in perspectief tegenover meer dan 500.000 bezoekers die gepassioneerd of geïnteresseerd zijn in auto’s, motoren en mobiliteit in ruime zin en die het Salon de voorbije tien dagen bezocht hebben. Onze exposanten zijn trouwens erg opgetogen over de positieve contacten die met de bezoekers werden gelegd. Dit voorspelt een dynamisch jaarbegin voor onze sector.”

Registraties EU 1,2 procent…Hof vernietigt…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties

    nog geen reacties