bekeken: 247 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Tweede én derde generatie aan het woord

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 14 juni 2019, 11:40

Leestijd: 1 minuut

Het gebeurt maar hoogst zelden dat we een vrouwelijke automanager voor ons vaktijdschrift mogen interviewen. Als het dan ook nog eens een duo betreft dat eigenaar is van een prominente dealerholding, dan is dat zonder twijfel voer voor publicatie. Met enige trots pakken we dan ook flink uit met ons bezoek aan moeder Margot Kenis en haar dochter Caroline Wouters.

barendHet werd een verhaal over de tweede en derde generatie in het Kempische familiebedrijf Groep Kenis. De aandelen zijn vorig jaar overgegaan naar het vrouwelijke duo. Na een ingrijpende renovatie van de vestiging in Turnhout volgde ook de overname van Renault Antwerpen. Hierdoor zal de omzet naar verwachting boven 180 miljoen euro uitstijgen.

Evolutie

Terwijl de dames aan het bedrijf bouwen, verandert de mobiliteitswereld om hen heen in snel tempo. Die evolutie is een van de inhoudelijke pijlers waarop Aftersales Magazine rust, en komt in elke editie weer terug. Als concessiehouder voor het merk Renault hebben de dames de energietransitie en de effecten ervan al vroeg meegemaakt.

Elektrisch

Dat geeft een belangrijke voorsprong op de rest van de markt, die nu pas echt ontdekt dat elektrische mobiliteit gelijkstaat aan een afnemende onderhoudsbehoefte. Zolang de laadinfrastructuur niet op orde is, zal de klant niet massaal overschakelen, zo is de ervaring bij Groep Kenis. Diesel zit intussen op het strafbankje, met als gevolg een piek in de benzineregistraties. Al die brandstofauto’s die nu ingeschreven worden, blijven nog wel even loyaal aan de werkplaatsen van Groep Kenis.

Personeel

Een belangrijke uitdaging voor de dames (en met hen velen in de sector) is het vinden en behouden van kundig vakpersoneel, mannen én vrouwen. Groep Kenis heeft hierbij een brede strategie waarbij onder meer geworven wordt onder jonge schoolverlaters. Mede daardoor is er een jong team, maar er zijn ook bijna pensioengerechtigde collega’s die opvolging nodig hebben. En dat speelt in de hele sector. De reportage bij Groep Kenis is daarmee herkenbaar voor veel ondernemers.

Dit artikel is eerder gepubliceerd in nummer 2 van Aftersales Magazine.

Tags: ,

Bosch investeert verder in…Opnieuw uitstel studie…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties