bekeken: 177 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Wolf partner Juliet bij 24 Hours Spa

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 31 juli 2019, 09:35

Leestijd: 2 minuten

Wolf Lubricants maakt zijn partnerschap bekend met Juliet, een speciaal ontworpen bolide en dé grote attractie bij de 24 Hours of Spa.

De wagen lijkt heel erg op Herbie, de eigenwijze kever uit favoriete familiefilms van vroeger, maar is een totaal nieuwe interpretatie van een auto die niet bang is om dingen anders te doen. Juliet die meteen al een topper was bij de families op het circuit gaat binnenkort op wereldtour met haar karakteristieke ‘50’ stickers. De wagen is uitgedacht door de Belgische garage Deman Brussels en kwam aan de start als gastauto van SRO Motorsports Group.

1969

Frédéric Decroix, Wolf Global Marketing Director, ziet dit partnerschap als een kans om hulde te brengen aan het verleden met de blik gericht op de toekomst. “1969 was voor de wereld een jaar van grote veranderingen waarin veel dingen voor het eerst gebeurden: de mens zet voor het eerst voet op de maan, de eerste 747 jumbojet wordt in gebruik genomen, Woodstock transformeert de muziekwereld, de eerste Herbie film wordt uitgebracht, Eddy Merckx wint zijn eerste Ronde van Frankrijk en Jacky Ickx eindigt als eerste in Le Mans. In de daaropvolgende vijftig jaar is de wereld blijven veranderen en Wolf Lubricants heeft deze veranderingen stap voor stap begeleid.”

Motoren jong houden

Juliet is een omgebouwde Porsche 911 GT3 Cup MR, speciaal ontwikkeld om het beste uit het verleden naar een stralender toekomst te brengen. In de woorden van Frédéric: “Met Wolf Lubricants als partner aan de start van haar wereldtour zal Juliet mede de boodschap uitdragen dat wij ons richten op de nieuwste generatie motoren, met geavanceerde smeermiddelen en additieventechnologieën die de hoogste kwaliteits- en prestatieniveaus leveren. Wolf smeermiddelen zijn bekend en worden gebruikt in meer dan 100 landen. Wij doen er alles aan om onze rijders te helpen winnen, op basis van kwaliteit en ervaring. Als The Vital Lubricant vervult het ons met trots motoren jong te helpen houden en te zorgen dat Juliet jong van hart blijft in de ogen van een nieuw publiek wereldwijd.”

Belgische oorsprong

Wolf is een familiebedrijf dat nog altijd onder leiding staat van Philippe Verellen en zijn zoon Nicolas Verellen, het vader en zoon-team achter het mondiale succes en de wereldwijde groei. Samen met het bedrijf zijn zij trots op hun partnerschap met Juliet en haar rijders, hun landgenoten: Angélique Detavernier, Loïc Deman, Stéphane Lémeret en Marc Duez. Frédéric: “Het is voor ons een bron van trots dat we op deze manier hulde kunnen brengen aan ons land met de in België uitgedachte Juliet die door Belgen wordt bestuurd. Een autootje dat het opneemt tegen de wereld, net zoals Wolf 50 jaar geleden vanuit zijn thuisbasis Hemiksen de uitdaging met de smeermiddelenwereld aanging en sindsdien enorm is gegroeid.”

Tags: , , ,

Bandenassociatie pleit voor…Co-piloten samen achter het…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.